Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Close
Destaque

Após cobranças indevidas, Sanepar contrata novo serviço de leitura

Após cobranças indevidas, Sanepar contrata novo serviço de leitura
  • Publishedabril 3, 2023
(Sede Sanepar em Curitiba – Foto: Geraldo Bubniak/AEN)

Após cobranças indevidas em Curitiba e na Região Metropolitana, a Sanepar informou que efetivou a contratação, em caráter emergencial, do serviço de leitura de consumo para atender a população. Desde 20 de março, o serviço está sendo regularizado progressivamente.

Diversos consumidores receberam as faturas com valor mais alto e alguns casos com valor dobrado, mesmo sem aumento de consumo.

A Sanepar disse que “tranquiliza todos os clientes e assegura que qualquer inconsistência na fatura será avaliada e, quando for o caso, corrigida”.

No caso de contas em débito automático, o cliente pode suspender o débito no banco e procurar a Sanepar para análise. Nas situações em que a conta já foi paga e for constatada cobrança a mais, a Sanepar faz a devolução ou como crédito em conta-corrente ou como crédito futuro na conta de água, conforme a preferência do cliente.

Todas as dúvidas podem ser esclarecidas pelos canais de atendimento da Sanepar.

Serviços 24 horas por dia:

Whatsapp (41) 99544-0115

Telefone 0800 200 0115

Email curitibarmc@sanepar.com.br

Site www.sanepar.com.br (autoatendimento)

Presencialmente, nas Centrais de Relacionamento. Confira os endereços e horários AQUI.

PARCELAMENTO DE DÉBITO – A adesão ao Reclip (Programa de Recuperação de Crédito do Cliente Particular) pode ser feita até 31 de julho.

Leave a Reply

O seu endereço de e-mail não será publicado. Campos obrigatórios são marcados com *